تکنولوژی برتر

درباره تکنولوژی های برتر روز دنیا

تکنولوژی برتر

درباره تکنولوژی های برتر روز دنیا

طرح مبارزه با سرقت تلفن همراه در پاکستان آغاز می‌شود

 

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: جامعه اطلاعاتی - ارتباطات

وزارت مخابرات پاکستان اعلام کرد: سیستمی‌ که از خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه مسروقه جلوگیری می‌کند، از 30 سپتامبر 2006 فعال می‌شود.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سیستم از طریق شماره‌ی شناسایی بین‌المللی تعبیه شده بر روی تلفن همراه که برای هر گوشی شماره‌ی مخصوصی دارد، از خرید و فروش تلفن‌های مسروقه جلوگیری خواهد کرد.

در سال‌های اخیر سرقت تلفن همراه در پاکستان رواج فراوانی یافته است و انتظار می‌رود با اجرای طرح شناسایی گوشی‌های مسروقه، شمار این نوع تخلفات در پاکستان کاهش پیدا کند.

کاربران در صورت ربوده شدن گوشی خود، باید شماره‌ی شناسایی بین‌المللی آن را به مخابرات اعلام کنند تا مخابرات آن را در اختیار پلیس و فروشندگان گوشی قرار دهد.

انصاری اولین فضانورد ایرانی

 

اگر اطلاعات بیشتری در مورد این فضانورد می خواهید بدانید

به آدرس های زیر مراجعه کنید

  یادداشهای روزانه به زبان انگلیسی

 سایت رسمی به زبان فارسی

بازی رایانه‌یی سه‌بعدی توسط طراحان مشهدی ساخته شد

خبرگزاری دانشجویان ایران - مشهد
سرویس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات

مهندسان مشهدی موفق به طراحی و ساخت بازی رایانه‌یی سه بعدی شدند.

مهندس محمدی - طراح بازی مبارزه - در گفت‌و‌گو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه‌ی خراسان، گفت: ساخت بازی مبارزه با همکاری ‌‌٢٠ کارشناس نرم‌افزاری به مدت ‌‌٥/١ سال به طول انجامیده است.

وی با بیان این که این بازی با داستان مبارزه با مواد مخدر طراحی شده است، افزود: مهمترین موانع در ساخت این بازی نداشتن وسایل لازم برای ساخت بازی از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بود.

محمدی با اشاره به نبود حمایت کننده‌ی مالی از این نرم‌افزار گفت: این بازی ایرانی مطابق با استانداردهای جهانی طراحی شده و از لحاظ کیفیت و تکنیک‌های استفاده شده در بازی، تفاوتی با نمونه‌های مشابه خارجی ندارد.

طراح این بازی رایانه‌یی سه بعدی در کشور همچنین تصریح کرد: کیفیت بالای بازی و ایرانی بودن نرم‌افزار عاملی برای جذب مخاطبان است و پیش‌بینی می‌شود که با استقبال خوبی مواجه شود.

محمدی همچنین از طراحی بازی مبارزه‌ی ‌٢ خبر داد و افزود: طرح نرم‌افزاری پیاده‌سازی بازی‌های شاهنامه هم در دست ساخت است

سامسونگ تولید تراشه های حافظه 1GB کوچکتر خود را آغاز کرد

 

 

منبع: iTWire

 

با استفاده از فرایند ساخت 80 نانومتر، سازنده حافظه کره ای، Samsung Electronics تولید تراشه های حافظه DDR2  یک گیگا بایتی را آغاز کرده است.

 

تغییر از فرایند ساخت 90 نانومتری به 80 نانومتری سامسونگ را قادر ساخته تا تراشه هایی یک سوم کوچکتر از تراشه های قبلی تولید کند که در نتیجه آن هزینه ها نیز پایین آمده است.